Covid-19 Sürecinde Özel Davaların Yükselişi

black sign on metal pole with word private, özel davalar, covid-19 süreci, florida türk avukat, hukuki sorunlar

Her yıl Amerika Birleşik Devletleri’ndeki federal federal mahkemelerde normal şartlar altında yüzbinlerce dava açılmaktadır ve eyalet mahkemeleri muhtemelen milyonlarca daha fazla dava açmaktadır.

Ancak, şu anda yaşadığımız koşullar normal değil. COVID-19 salgını, kamuya açık mahkeme işlemlerini bazı bölgelerde kısıtlanmış, bazılarında ise tamamen imkansız bırakmıştır.

Bununla birlikte, mahkemelere erişim ihtiyacı her zamankiyle büyük ölçüde aynıdır. Birçok kişi, bu soruna popüler bir çözüm olarak ortaya çıkan özel denemelerle birlikte alternatifler aramaktadır.

Özel davalar ve şu anda özel bir davanın sizin için iyi bir fikir olup olmayacağı hakkında daha fazla bilgi edinmek için okumaya devam edin.

Halka Açık Davalar / Özel Davalar

Genel olarak, yasal yargılamalar halka açık olarak yapılır. Bunun birkaç nedeni bulunmaktadır.

Ceza davalarında, sanıkların adil yargılanmasını sağlamak için kamu önünde yargılanma hakları olduğu düşünülür. Daha geniş anlamda, geleneksel görüş, içinde neler olup bittiğini kolayca görebildiklerinde, adalet sistemini halka hesap verebilir kılmanın daha kolay olduğunu ileri sürer. Bu, özellikle yargıçların demokratik olarak seçildiği alanlarda önemlidir.

Ancak, kamuya açık duruşmaların uygun olmadığı belirli koşullar vardır. Örneğin, iş anlaşmazlıklarında taraflar, araştırmaya dahil olan hassas bilgilerin gizli kalması gerektiği konusunda genellikle hemfikir olacaktır. Bu durumda bazen özel bir dava tercih edilen çözümdür.

Özel Davalar Nasıl Çalışır?

Özel yargılamalar, bir mahkeme salonu dışındaki anlaşmazlıkları ele almak için ortaya çıkan bir yöntemdir. Eyaletin mahkeme sistemi uzun süredir büyük ölçüde yetersiz kaldığı için, özel davalar Florida’da COVID-19’dan önce popüler olmaya başlamışlardı.

Gönüllü duruşma kararları olarak da bilinen özel davalar birkaç farklı biçimde olabilir. Bir uyuşmazlığın tarafları bağlayıcı tahkimi (bağımsız bir üçüncü tarafın yasal olarak bağlayıcı olan bir karar vermesi durumunda) veya halkın varlığı dışında hemen hemen her şekilde kamuya açık bir yargılamaya benzeyen tam bir jüri duruşmasını tercih edebilir.

İkinci yaklaşım, uygun hukuki süreci daha yakından andırdığı için, birçok tarafın uyuşmazlığı tercih ettiği bir temyiz olasılığı sunar.

Yasal sistemimizin COVID-19 ile başa çıkmak için geliştirdiği bir başka yöntem de sanal davadır. Zoom veya Skype gibi yazılımlar kullanılarak bazı anlaşmazlıklar tamamen uzaktan çözümlenebilir.

2020 Yılında Hukuki Sorununuza Etkili Çözüm Bulmak

Bu yıl hepimiz için büyük zorluklar yaşandı. Hiçbir endüstri veya coğrafi bölge COVID-19’un tahribatından kurtulamadı ve hukuk da bir istisna değil.

Bununla birlikte, şu anda karşılaştığımız bazı sorunların cevabı özel davalar olabilir. Bunlar, mahkeme salonlarımızda normal hizmet başlayana kadar, birçok durumda çalışma potansiyeline sahiptirler.

Özel yargılamalar hakkında daha fazla bilgi edinmek veya sahip olabileceğiniz herhangi bir yasal sorun hakkında bilgi almak için hemen bizimle iletişime geçin.